13 Ocak 2012 Cuma

KESTANELİ KAR YAĞDI KURABİYESİ


Ah ne zamandır heves etmiştim halbuki,o içi hindistan cevizli dolgulu kurabiyelere yaparım dedim ne var hemencecikte atarım fırına, okulu tatil olan çankırı dan yola çıkan kuzenime akşam çayına yetişir,ama değişikte olsundu bir deneme yapılabilirdi değil mi? geçen gün markette görünce düşünmeden sepete attığım kentonun çikolatalı kestane sosu kullanılabilirdi  daha güzel olabilir diye düşünüyordum, bütün planlar yapılmıştı,bebeğim aşıdan gelmiş mışıl mışıl uyutulmuştu....

mutfağa girilmiş tam malzemeler tezgah üzerinde karışmayı beklerken içerden bir ses!!! yok olamazdı daha yeni uyumuş bebeğim uyanmış olamazdı, ama ses giderek şiddetlenirken beni görünce sevinen miniğim pek mutlu olmuştu:) durum böyle olunca, mutfakta bana katıldı mecburen,hamur yoğurulup içleri oyulmaya başlanmışken oyun bozanlık etti ve daha fazla mutfakta vakit geçirmek istemediğinden ayrı kasede hazırladığım hindistan cevizi karışımı hamura karıştırırken 

-aa aa bak kar yağdı!!!! diye oyalamaya çalışırken ortaya bu nefis kurabiyeler çıktı.

malzemeler
  • 1 adet yumurta
  • 1 adet yumurta akı
  • 50 gr. yumuşak margarin
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • 5 yemek kaşığı pudra şekeri
  • 1 paket kenton çikolatalı kestane sosu (toz halde)
  • 1 paket vanilin
  • 3-4 su bardağı un
  • 1 paket hindistan cevizi

üzeri için
  • eritilmiş çikolata

yapılışı
  • derin bir kap içinde yumurta,yumurta akı,margarin,sıvıyağ,pudra şekeri,çikolatalı kestane sosu,vanilin,hindistan karıştırılır.
  • karışıma azar azar un eklenir ele yapışmayan bir hamur elde edilir.
  •  hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar alınıp yuvarlak şekil verilir.
  • yağlanmış tepsiye dizilip önceden ısıtılmış 170 derece fırında 20-25 dakika pişirilir.
  • çikolata benmari usulu eritilir fırından çıkan kurabiyelerin üzeri süslenir.




not: fırından çıktığında yumuşacık sonrasında sertleşecek  bir kurabiyeniz olacaktır
kestane severlerin bu kurabiyeleri denemelerini öneririm kestane tadını alacaklardır. 

36 yorum:

  1. canım ellerine sağlık kurabiyeler harika görünüyor...bebişi öp benim için....

    YanıtlaSil
  2. vayyyyy.harika olmuş canım.çayın yanındada nasıl güzel gider.ellerine sağlık.öpüyorum.

    YanıtlaSil
  3. Canim eline saglik olsun. Kucuk meyegin de gozlerinden operim.
    Bende uyaninca gulmesine dayanamam bebeklerin..))
    Ne de tatli olurlar..
    Goruntu muhtesem canim..
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Canım bunlar harika görünüyor.Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  5. super olmuslar canim :) ellerine saglik :))

    YanıtlaSil
  6. eee annesinin kizi deneme yoluna gitmis.mutfakta birsey cikarsam da annem farkli birseyler yapsa diye belki de:))))
    ellerine saglik beraber yapmissiniz o da sesini katmis bu kurabiyeye.op onu da benim icin olurmu?sevgilerle.

    YanıtlaSil
  7. teşekkürler tatesal:)öptüm bebeğide:)

    YanıtlaSil
  8. insan dayanamıyor gülüşlerine teşekkürler mutfak dili:)

    YanıtlaSil
  9. teşekkürler mavi ruyam:)

    YanıtlaSil
  10. canım benim kızım yokki yardım edebilsin minik oğlumla beraber yaptık:)teşekkürler öptüm bile u.aydin:)

    YanıtlaSil
  11. Canım ellerine sağlık kestane aşığı
    olduğum için kurbişlere bayıldım ha
    yırlı cumalar sevgiler.

    YanıtlaSil
  12. Aylincim harikasın.olsada ağzım tatlansa.harika tariflerin var.bunu deniycam....

    YanıtlaSil
  13. Canım o zaman bebişininde,seninde ellerine sağlık.
    Bu müthiş kurabiyeler çıkmış ortaya vede bu güzel fotoğraf..
    Öpüyorum senide,kuzunuda..

    YanıtlaSil
  14. canım ellerine sağlık
    ne de güzel olmuş:)
    iyi ki bu kurabiyeler ortaya çıkmış:))
    bana da beklerim pastamın tadına bak:)

    YanıtlaSil
  15. Bayıldımmm bu kurabiyelere. İçinde en sevdiğim lezzetler var çünkü. Ellerine sağlık Aylincim..

    YanıtlaSil
  16. canim bebisler hep böyledir, bilmiyorum kokusunu mu aliyorlar tam bir ise koyulmak üzereyken hemen uyaniverirler...

    Valla cok güzel görünüyorlar..ellerine saglik

    YanıtlaSil
  17. Ellerinize saglık harika görünüyor.

    YanıtlaSil
  18. teşekkürler hepimize hayırlı cumalar olsun derya:)

    YanıtlaSil
  19. teşekkürler smilena:)

    YanıtlaSil
  20. teşekkürler hayat cafem:)

    YanıtlaSil
  21. teşekkürler bir kase lezzet:)

    YanıtlaSil
  22. teşekkürler hülya:)

    YanıtlaSil
  23. aynen aynen öyle hemen uynaıveriyorlar teşekkürler yemekheyecanı emel:)

    YanıtlaSil
  24. teşekkürler adsız arkadaşım:)

    YanıtlaSil
  25. bunlar tam benlik olmuşlar,emeğine sağlık,iyikide bebişin ağlamışta böyle enfes birşey ortaya çıkmış

    YanıtlaSil
  26. Kestaneyi öyle severimki bu kurabiyelerde çok güzel görünüyorlar ellerine saglık :)

    YanıtlaSil
  27. İsmi de değişik, kendi de değişik. Denemek istiyorum mutlaka. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  28. teşekkürler nanemaydonoz.blogspot.com.gül:)

    YanıtlaSil
  29. kestane seviyorsan denemelisin teşekkürler aslı:)

    YanıtlaSil
  30. aylincim hikayelerin berbattt :S sen sadece yemek yap hikaye yazma

    YanıtlaSil
  31. arkadaşım keşke ismini yazsaydın yorumuna saygım sonsuz:)
    teşekkürler.

    YanıtlaSil
  32. çok leziz görünüyo ellerine sağlık..
    tarifi çaldım izninle :)
    tamda böyle bi tarif arıyodum kızım bayılıyo tatlılara tam ona göre beslenmesine yapabiliceğim türde bi tariff
    sana nasıl tşk etsem azdır sanırım..
    bi çok tarifini gezdim ve bi çoğunu defterime yazdım..
    bu arada bloğunu bi tarif ararken tesadüfen buldum,çok güzel paylaşımların var..
    bende bloğuma beklerim senin gibi bi blog arkdşım olmasını çok isterim..
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil

Yorum yazmak icin hesabınız olmasa da olur , seçeneklerden URL' yi seçip isiminizi yazmanız veya Anonim'i seçip bu kez yorumunuzun altına isminizi yazmanız yeterlidir.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails