22 Aralık 2012 Cumartesi

HAFTASONUNA KAHVALTILIK TARİFLER



Haftasonu kahvaltıları her evde özeldir, bütün ailenin bir arada masaya oturduğu evin hanımının değişik bir şeyler hazırlama çabaları,seviyorum ben kahvaltı masası hazırlamayı, hazır haftasonuna girmişken neler yapabiliriz diye düşündüm belki sizlerin de hoşuna gider denersiniz yada ne zamandır aklınızda olan bir şeyi hatırlarsınız.....




Kardeşim yumurta uzmanıdır onun elinden yedim nefisti!!!
patatesleri haşlayıp ezin içine yumurtaları kırıp karıştırın,dereotu,maydanoz,kırmızı biber,salam,sosis,rendelenmiş havuç,tuz,karabiber ekleyip karıştırın fırın tepsisine yayıp üstüne dil peyniri koyup  önceden ısıtılmış fırında pişirin.
miktarlar tamamen sizin damak tadınıza ve kişi sayısına kalmış. 





Bir değişiklik yapın hellim peynirini susam ve çörek otuna bulayıp kızartın.




İster tost ekmeğine ister evde kalan bayat ekmeklere istediğiniz malzemeleri ekleyip fırında basitinden pizzalar hazırlayın.




Havuçlu tarçınlı iki renkli kek yapın 
4 yumurta,1,5 su bardağı tozşeker, 1 su bardağı sıvıyağ,1 su bardağı süt, iyice çırpıp rendelenmiş 1 büyük havuç,1 tatlı kaşığı tarçın (silme),1 paket vanilin ve kabartma tozu,3,5-4 su bardağı un ekleyip karışımın yarısını ayırıp 3 yemek kaşığı kakao ekleyin yağlanmış kek kalıbına önce kakaolu karışımı üstüne sade karışımı ekleyip önceden ısıtılımış fırında 40-45 dakika pişirin.




Marine beyaz peynir yapın küçük bir kavanoza beyaz peynir,sızma zeytinyağ pulbiber,kekik ,sarımsak, biberiye ilave edip 1 gece buzdolabında dinlendirin peynir bittikçe ilave edin.
(baharatların miktarını damak tadınıza göre ayarlayın.)




 Salatalığı kaşar peynir,yeşil  zeytin, çörek otu ve susamla tatlandırın.




Bayatlamış ekmekleri yumurtaya bulayıp kızartın çocukluğumuzdaki kahvaltı sofraları gibi.


instagram : aylinden


15 yorum:

  1. Hepsi çok pratik ve güzel olmuş..Ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  2. Benim gibi kahvaltı sevmeyen birinin bile canını çektirdi bu görüntüler..
    Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  3. hepsi harika canım.bayıldım resimlere.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Vallahi harika ve iştah açıcı görünüyorlar..Kahvaltı yapmama rağmen canım çekti :) Ellerinize sağlık Sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Hafta sonu kahvaltıları harikadır, çok haklısın :) birde bu kadar güzel bir sofray sa insan başka ne ister. Ellerine sağlık Aylin.

    YanıtlaSil
  6. Yumurtali tarife bayildim hemen uygulayacagim:) ellerine saglik

    YanıtlaSil
  7. Hepsi birbirinden güzel en çokda hellimi beğendim kızarmış peyniri çok severim. Harikasın..

    YanıtlaSil
  8. hersey cok güzel görünüyor. bütün gün kahvalti edebilirim. bir toast hastasi olarak toas pizza'si tam benlik :)

    YanıtlaSil
  9. veeee ta da geldim buldum seni:)hemen üyelere tık tık...resimlere baktıkça niye bu kadar zamandır görmemişim bloğunu diye hayıflandım kendime,gerçi instagramda da yeniyim yavaş yavaş keşfediyorum..lezzetler ve masalar şahane:)takipteyim aylincim..sevgilerrrr

    YanıtlaSil
  10. Harika! Hepsi de çok basit. En sevdiğimi en alta saklamışsın :)

    YanıtlaSil
  11. o nasıl bir kanaviçe işlemedir! bayıldım :)

    YanıtlaSil
  12. hepsi bir harika,ayrı bir tat..Herkese iyi pazar kahvaltıları benden de...

    YanıtlaSil
  13. öff hep karnımı acıktırıyorsun ev ben 60'tan aşağıya inmek zorundayım :)

    YanıtlaSil
  14. Ah o yumurtalı ekmekle marine edilmiş peynir nasılda iyi gider..
    Sen insanı şişmanlatırsın:)

    YanıtlaSil
  15. uzun zamandir yumurtali ekmek yememistim :) Aklima getirdiniz mutlaka yapmam lazim en kisa zamanda :) AYrica esim Hollandali o yuzden hayatinda hic yumurtali ekmek yemedi biliyorum . onada degisiklik olacak umarim begenir :) Aklima yumurtali ekmegi getirdiginiz icin tesekkurler (ayrica marine peynir fikride cok hosuma gitti.Eger biberiye bulabilirsem burda onuda denicem)

    YanıtlaSil

Yorum yazmak icin hesabınız olmasa da olur , seçeneklerden URL' yi seçip isiminizi yazmanız veya Anonim'i seçip bu kez yorumunuzun altına isminizi yazmanız yeterlidir.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails