25 Şubat 2013 Pazartesi

HAVUÇLU CEZERYE


Herkese tatlı haftalar...
Geçen günkü kahvaltı sofrasının tatlısıydı kendisi, aslında çok severim ama nedense sık yapmam, karar verdim artık çok daha sık yapacağım, çünkü yapımı basit tadı nefis deyim yerindeyse, bunlar klasik hindistan cevizine bulanmış,bir daha ki sefere komple erimiş çikolataya bulamayı düşünüyorum umarım onuda yakın tarihte sizler le paylaşabilirim.

malzemeler

  • 1 kg. havuç soyulup rendelenmiş
  • 1,5 su bardağı toz şeker
  • 1 paket pötibör bisküvi
  • 1 su bardağı dövülmüş fındık
  • hindistan cevizi bulamak için
yapılışı
  • Tava içine havuç üzerine toz şeker ilave edilip kısık ateşte ara ara karıştırarak pişirilir 15-20 dakika kadar.
  • Pişen havuç soğumaya bırakılıp sonra içine ezilen bisküviler ve fındık  eklenip yoğurulur.
  • Ceviz büyüklüğünde toplar yapılıp hindistan cevizine bulanıp servis tabağına alınır.




Bu lezzet kahvenin yanına da çok yakışıyor.
İsteyene sade,isteyene hindistan cevizine bulanmış.


14 yorum:

  1. Aylinciğim merhabalar tamda sabah kahvemi yudumlarken rastladım bu güzelliğe. benim küçük kızım sıkça yapar çok da güzel yapar ve bizde iştahla yeriz kahve yanında da yemek bence de isabetli bir karar olmuş eline sağlık, görüşmek üzere sevgiyle kal..

    YanıtlaSil
  2. ben de hep bakar bakar dururum bu tarife, yapmam bir türlü. karar verdim ben de yapacağım:)

    bisküvi kaç gramlık?küçük olanlardan mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben yaptım bunu akşam. tarifi okumadan aklımda kalan kadarıyla yapmıştım.sanki tarçın koymuşsun gibi kalmış aklımda.koymasam iyiymiş..ama tarif tam tuttu. ellerine sağlık

      Sil
    2. tarçın koymadım ben olsun oda yakışmıştır.bisküvi küçük paketlerden yeterli geliyor.teşekkürler:)

      Sil
  3. bende çok sık yaparım bu toplardan:)çok leziz ciddende çay tabaklarınız da çok şirin sevgiler

    YanıtlaSil
  4. cezeryeyi cok sevmeme ragmen kendim hic denemedimmutlaka denemek lazim aslinda
    ellerine saglik Aylincim :-)

    YanıtlaSil
  5. Cezerye sevdiğim bir lezzet kahvenin de yanına yakışıyor.
    Ellerine sağlık Aylincim,Bu arada sevginin ifadesi kalp fincan tabaklarına bayıldım:)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. Bayılırım,kalpli kahve fincanlarının yanına pek yakışmış,ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  7. bir zamanlar ne çok yapardım
    ellerine sağlık çok güzeller

    YanıtlaSil
  8. ah bi de havucu rendeleme derdi olmasa

    YanıtlaSil
  9. çok güzel olmuş daha sık yapılsın derim ben eline sağlık canım

    YanıtlaSil
  10. Cezerye çok nefis görünüyor ama kahve fincanların harika Aylin ya :) şu görüntüye bayıldım ben.
    Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  11. canımmm benımmm ellerıne emegıne saglık....bana da yapar mısınnnn

    YanıtlaSil
  12. Ellerine sağlık canım nefis olmuşlar ayrıca fincanlarına bayıldım.sevgiler

    YanıtlaSil

Yorum yazmak icin hesabınız olmasa da olur , seçeneklerden URL' yi seçip isiminizi yazmanız veya Anonim'i seçip bu kez yorumunuzun altına isminizi yazmanız yeterlidir.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails